Goed nieuws

 

 

 

Even voorstellen:

Zondebok

Wat hebben een tonijn, een lieveheersbeestje, een zeepaardje, een eendagsvlieg en een hond met elkaar gemeen? Ze spelen allemaal een hoofdrol in een van onze fabeldierencommercials. 

In de nieuwste ASN Bank-campagne staat een bok terecht voor het eten van een bloempje. De 30 seconden durende videoboodschap eindigt – zoals gebruikelijk – met een happy end: Zondebok wordt vrijgesproken. Zijn advocaat weet de rechter ervan te overtuigen dat de bok ook veel teruggeeft aan de natuur. Onderliggende moraal van dit verhaal? Het is geen zonde om vruchten te plukken van de natuur, zolang we ook in haar investeren. Dat de commercials een schot in de roos zijn, merken we aan reacties van klanten en reclamemakers. Voor eerdere campagnes ontvingen we marketingprijzen als de Gouden Esprix (2018), de SAN Consistent Accent (2019) en de Gouden Effie (2020). 
Bekijk de campagne



Goednieuws_1935

Onzichtbaar probleem zichtbaar maken

Wist je dat 30 procent van de lesbische, homoseksuele of biseksuele ouderen zwijgt over hun seksuele voorkeur? En dat een derde van de LHBTI-ouderen wel eens aan zelfmoord heeft gedacht? Trieste getallen die een relatief onbekend taboe aan het licht brengen. Het maakt dat een grote groep homoseksuele, lesbische, biseksuele, transgender en intersekse ouderen zich onzichtbaar voelt. Het Nationaal Ouderenfonds zet zich in om dit taboe de wereld uit te helpen en LHBTI-ouderen weer zichtbaar te maken. ASN Bank vindt het belangrijk dat iedereen zich thuisvoelt in de samenleving. Daarom ondersteunen we dit project via de ASN Foundation.
Meer info: zie ouderenfonds.nl/lhbti



Van mooie woorden naar duurzame daden

Irina van der Sluijs, onze duurzame aanjager in de kledingindustrie, deed mee aan de CEO Fashion Agenda, een online-congres over verduurzaming van de mode-industrie. Tijdens een panelgesprek deed Irina een belangrijke oproep: ‘2020 was een ontluisterend jaar wat betreft mensenrechten en een leefbaar loon in de kledingsector. Het is van groot belang dat deze arbeiders en hun gezinnen niet nog meer in een vrije val raken. Ook al hebben veel bedrijven de afgelopen tien jaar goeie stappen gezet in het verduurzamen van de keten, het gaat erom dat ze de mooie woorden op papier leven gaan inblazen.’ Om meer vaart te krijgen in dit proces drong Irina erop aan dat overheden met stevige wetten komen. Wetten die verankeren dat bedrijven mens en milieu in andere landen geen schade aanbrengen.
Lees meer op asnbank.nl

Goednieuws

Wat moet je met een oud windpark?

Goednieuws - Oud windpark

Een windpark heeft geen eeuwig leven. Na een jaar of twintig moeten de turbines worden vervangen. Gebeurt dat op een duurzame manier? Op het Zuid-Hollandse eiland Goeree-Overflakkee laten ze zien dat dit wel degelijk kan. Dit jaar worden twaalf verouderde windturbines ingewisseld voor zeven nieuwe. Minder molens die bij elkaar meer vermogen opleveren, maar liefst 50 procent meer. De oude turbines worden opgeknapt en krijgen een tweede leven in Kazachstan. Eind dit jaar gaat het vernieuwde windpark De Plaet 33.000 huishoudens van stroom voorzien. Bijzonder aan het project is dat 2.400 bewoners via obligaties konden participeren. Dit project is mede mogelijk gemaakt met het spaargeld van klanten van ASN Bank. De windmolens gaan helpen om de CO2-uitstoot in 2030 met 49 procent te verminderen.


Met een beetje hulp


ASN Bank en haar moederbedrijf de Volksbank maken zich sterk voor een beter Nederland. Daarom zetten we ons samen met vrijwilligersplatform NLvoorelkaar in voor organisaties met een hulpvraag. Omdat we zo enthousiast zijn over dit platform laten we je er graag mee kennismaken. Bovendien kunnen de duurzame partners van ASN Bank je hulp goed gebruiken. Heb je een uurtje? Geef ’t aan een ander. Je kunt kiezen uit een korte opdracht (een challenge) of vrijwilligerswerk. Lees er meer over op betervoorelkaar.nlvoorelkaar.nl/duurzaamheid.




Naar boven 

Goednieuws: korte nieuwsberichten voor klanten van ASN Bank.

8/14
Loading ...